Trans-Południe od 12 lat dostarcza kompleksowych rozwiązań logistycznych. Firmę cechuje jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w branży transportowej w Polsce. Jest to efekt zastosowanych metod zarządzania przedsiębiorstwem, struktury wewnętrznej firmy oraz kultury organizacyjnej. Filozofia firmy koncentruje się wokół budowania jak najlepszych relacji z klientami i przekraczaniu formalnych oczekiwań związanych ze świadczeniem usług transportowych, spedycyjnych i dystrybucyjnych.
Trans-Południe aktywnie działa na rynku już od ponad dwunastu lat i od początku nabywa specjalistycznej wiedzy dzięki współpracy z największymi koncernami na świecie. Takie firmy jak GoodYear, Fulda, Owens-Illinois, Dębica, Celsa czy Can-Pack wpływają na wizerunek dębickiego operatora logistycznego, a pasja i jakość usług świadczonych przez klientów Trans-Południe, wyznaczają bardzo wyraźnie poziom działalności firmy. Nowoczesne metody zarządzania, dobrze definiowany serwis transportowy, dostosowywanie organizacji transportu pod poszczególnych klientów, a przede wszystkim wysoka kultura organizacyjna firmy, pozwala Trans-Południe na stabilny wzrost i stałe zwiększanie zysków. „Po dwunastoletnim funkcjonowaniu na rynku, spółka odnotowała najwyższy w historii przychód w wysokości 35mln zł, co oznacza prawie 75% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobną dynamikę wzrostu miał zysk, który wyniósł 1,2 mln zł”- nie bez dumy mówi założyciel i Prezes firmy - Marek Pijar.
Strategicznym zasobem Trans-Południe są relacje z klientami, budowane przez regularne badanie i analizę ich oczekiwań, oraz partnerskie wypracowywanie najlepszych rozwiązań. Udaje się to dzięki uwadze jaką Trans-Południe poświęca zrozumieniu specyfiki biznesu i branży w jakiej działają jej klienci. „Bierzemy pełną odpowiedzialność nie tylko za przewożone towary, ale również jesteśmy beneficjentem sukcesów odnoszonych przez naszych klientów” – mówi Prezes Trans-Południe - Marek Pijar.
Usługi logistyczne Trans-Południe koncentrują się na oferowaniu optymalnych pod względem jakościowym i finansowym rozwiązań. Logistyka Trans-Południe wspierana jest przez nowoczesne oprogramowanie informatyczne, mySAP, Navi czy Systemu Monitoringu Transportu GPS, oparty o globalny system nawigacji satelitarnej. Niezawodne i profesjonalne transportowanie towarów, z uwzględnieniem zasady „just in time”, jest podstawowym elementem działalności firmy.
W ciągłej dyspozycji Trans-Południe jest ponad 150 pojazdów o zróżnicowanych gabarytach (izotermy, plandeki, chłodnie), oraz 200 samochodów stale współpracujących przewoźników. Firma dąży do różnicowania organizacji transportu w zależności od wymagań poszczególnych klientów. Usługi transportowe Trans-Południe koncentrują się głównie na rynku krajowym, choć Prezes Trans-Południe nie ukrywa, że coraz mocniej pragnie zaznaczać obecność firmy w Unii Europejskiej i utrzymać pozycję głównego beneficjenta ożywienia gospodarczego i intensyfikacji wymiany handlowej w całym rejonie Europy Centralnej i Wschodniej. Już dziś Trans-Południe świadczy swe usługi nie tylko na terenie kraju, ale również w Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Holandii, a także Anglii.
Duży udział w rynku, jaki w ostatnim czasie odnotowuje Trans-Południe, pozwala na rozwijanie działalności inwestycyjnej, a stabilność finansowa spółki umożliwia przeznaczanie znacznej części przychodów na usprawnianie działalności firmy i dostosowywanie jej do standardów obowiązujących w światowej branży logistycznej. Jednym z głównych kierunków działalności inwestycyjnej, oprócz inwestowania w zasoby ludzkie i systemy informatyczne, jest modernizowanie bazy i infrastruktury przedsiębiorstwa. Dlatego też, Trans-Południe podjęło decyzję o budowie Centrum Logistycznego. Centrum będzie miało łączną powierzchnię przekraczającą 15tys. M2 i umożliwi stworzenie jednej, wspólnej platformy magazynowej dla głównych kontrahentów. Koszt inwestycji wyniesie ok. 20 mln zł. "Budowa Centrum Logistycznego jest naturalnym wynikiem strategii rozwoju Trans-Południe. Nowa inwestycja umiejscowiona jest na południu Polski i stanowi odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na usługi ze strony nowych, ale i dotychczasowych klientów.”- mówi Prezes Trans-Południe.
Trans-Południe zapewniając kompleksową obsługę logistyczną, zajmuje się również profesjonalnym doradztwem w zakresie organizowania i wykonywania usług przewozowych dla swoich klientów. Przy wykonywaniu usług spedycyjnych, firma bierze na siebie wszelkie czynności administracyjno-prawne związane z transportem. Czuwa również nad prawidłowym przebiegiem przewozu towarów, przygotowaniem przesyłki do transportu, odebranie jej i czasowe dostarczenie do odbiorcy.
W oparciu o trzy magazyny w Dębicy i Straszęcinie, o łącznej powierzchni ponad 15 tys. m2 Trans-Południe świadczy także usługi magazynowania. „Jest to nie tylko działalność polegająca na przechowywaniu towarów. Magazynowanie to proces mający na celu poprawię zarządzania zapasami i towarami naszych klientów, a także zmniejszanie kosztów z tym związanych”. – mówi Marek Pijar.
Od początków działalności rozwój firmy oraz wszelkie podejmowane inicjatywy pozostają w zgodzie z założeniami polityki ekologicznej. Dbałość o otoczenie realizowana jest przede wszystkim poprzez wykorzystywanie wyłącznie pojazdów spełniających normę EURO 2, EURO 3. Ponadto, dzięki odpowiednim strategiom planowania transportu, trasy dobierane są z uwzględnieniem najbardziej optymalnych dla bezpieczeństwa ruchu, emisji hałasu czy pokonywania odległości parametrów. „Posiadając rozległą flotę pojazdów i przy dynamicznym rozwoju firmy, mamy świadomość naszego oddziaływania na środowisko. Dlatego w ramach polityki rozwoju, bierzemy pod uwagę ciągłe zmniejszanie negatywnego wpływu na otoczenie naturalne.” – mówi Marek Pijar.
W styczniu tego roku, Trans Południe wdrożyło normę ISO 14001, która jest jedną z najbardziej rygorystycznych norm regulujących relacje między firmą a środowiskiem naturalnym. Spółka zdobyła również certyfikat ISO 9001:2000 potwierdzający zgodność stosowanych w firmie norm z międzynarodowymi standardami w logistyce, oraz spełnia wymogi HCCAP, co zapewnia najwyższy poziom jakościowy usług związanych z transportem produktów spożywczych. Przygotowuje się także do wdrożenia systemu oceny jakości, bezpieczeństwa i działalności SQAS. (Safety and Quality Assesment System). System ten, reguluje także zasady przewozu materiałów niebezpiecznych oraz określa wymogi związane z wyposażeniem pojazdów.
Rok 2004 był bardzo udany dla Trans-Południe, czego dowodem oprócz 75% wzrostu przychodów, jest uzyskanie tytułu Lidera Roku 2004 w kategorii usług transportowych. "Nagroda ta, potwierdza obraną przez naszą firmę strategię rozwoju i jest wynikiem zwiększających się przychodów, pozyskiwania nowych klientów, a przede wszystkim dbałości o ich kompleksową obsługę. Cieszymy się z rekomendacji, którą otrzymaliśmy, bo umacnia nas to jako operatora logistycznego w nowych warunkach gospodarczych Unii Europejskiej”.- mówi zdobywca nagrody, Marek Pijar.
Prezes Marek Pijar pytany o plany na najbliższy rok odpowiada: „ W 2005 r. chcemy utrzymać wysokie tempo wzrostu i pozyskać nowych klientów. Spółka będzie się również przygotowywać prawnie i organizacyjnie do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Debiut planujemy w 2006 lub 2007 roku”.
|