Edycja 2024

Edycja 2023

Edycja 2022

Edycja 2021

Edycja 2020

Edycja 2019

Edycja 2018

Edycja 2017

Edycja 2016

Edycja 2015

Edycja 2014

Edycja 2013

Edycja 2012

Edycja 2011

Edycja 2010

Edycja 2009

Edycja 2008

Edycja 2007

Edycja 2006

Edycja 2005

TRANS-POŁUDNIE Sp. z o.o.

Adres:
ul. 1 Maja 1
39-200 Dębica

Telefon: 602 606 627
Fax: 014 680 87 23
E-mail: trans-poludnie@trans-poludnie.pl
WWW: www.trans-poludnie.pl/
Logo firmy

Trans-Południe od 12 lat dostarcza kompleksowych rozwiązań logistycznych. Firmę cechuje jeden z najwyższych wskaźników wzrostu w branży transportowej w Polsce. Jest to efekt zastosowanych metod zarządzania przedsiębiorstwem, struktury wewnętrznej firmy oraz kultury organizacyjnej. Filozofia firmy koncentruje się wokół budowania jak najlepszych relacji z klientami i przekraczaniu formalnych oczekiwań związanych ze świadczeniem usług transportowych, spedycyjnych i dystrybucyjnych.
Trans-Południe aktywnie działa na rynku już od ponad dwunastu lat i od początku nabywa specjalistycznej wiedzy dzięki współpracy z największymi koncernami na świecie. Takie firmy jak GoodYear, Fulda, Owens-Illinois, Dębica, Celsa czy Can-Pack wpływają na wizerunek dębickiego operatora logistycznego, a pasja i jakość usług świadczonych przez klientów Trans-Południe, wyznaczają bardzo wyraźnie poziom działalności firmy. Nowoczesne metody zarządzania, dobrze definiowany serwis transportowy, dostosowywanie organizacji transportu pod poszczególnych klientów, a przede wszystkim wysoka kultura organizacyjna firmy, pozwala Trans-Południe na stabilny wzrost i stałe zwiększanie zysków. „Po dwunastoletnim funkcjonowaniu na rynku, spółka odnotowała najwyższy w historii przychód w wysokości 35mln zł, co oznacza prawie 75% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobną dynamikę wzrostu miał zysk, który wyniósł 1,2 mln zł”- nie bez dumy mówi założyciel i Prezes firmy - Marek Pijar.
Strategicznym zasobem Trans-Południe są relacje z klientami, budowane przez regularne badanie i analizę ich oczekiwań, oraz partnerskie wypracowywanie najlepszych rozwiązań. Udaje się to dzięki uwadze jaką Trans-Południe poświęca zrozumieniu specyfiki biznesu i branży w jakiej działają jej klienci. „Bierzemy pełną odpowiedzialność nie tylko za przewożone towary, ale również jesteśmy beneficjentem sukcesów odnoszonych przez naszych klientów” – mówi Prezes Trans-Południe - Marek Pijar.

Usługi logistyczne Trans-Południe koncentrują się na oferowaniu optymalnych pod względem jakościowym i finansowym rozwiązań. Logistyka Trans-Południe wspierana jest przez nowoczesne oprogramowanie informatyczne, mySAP, Navi czy Systemu Monitoringu Transportu GPS, oparty o globalny system nawigacji satelitarnej. Niezawodne i profesjonalne transportowanie towarów, z uwzględnieniem zasady „just in time”, jest podstawowym elementem działalności firmy.
W ciągłej dyspozycji Trans-Południe jest ponad 150 pojazdów o zróżnicowanych gabarytach (izotermy, plandeki, chłodnie), oraz 200 samochodów stale współpracujących przewoźników. Firma dąży do różnicowania organizacji transportu w zależności od wymagań poszczególnych klientów. Usługi transportowe Trans-Południe koncentrują się głównie na rynku krajowym, choć Prezes Trans-Południe nie ukrywa, że coraz mocniej pragnie zaznaczać obecność firmy w Unii Europejskiej i utrzymać pozycję głównego beneficjenta ożywienia gospodarczego i intensyfikacji wymiany handlowej w całym rejonie Europy Centralnej i Wschodniej. Już dziś Trans-Południe świadczy swe usługi nie tylko na terenie kraju, ale również w Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Holandii, a także Anglii.

Duży udział w rynku, jaki w ostatnim czasie odnotowuje Trans-Południe, pozwala na rozwijanie działalności inwestycyjnej, a stabilność finansowa spółki umożliwia przeznaczanie znacznej części przychodów na usprawnianie działalności firmy i dostosowywanie jej do standardów obowiązujących w światowej branży logistycznej. Jednym z głównych kierunków działalności inwestycyjnej, oprócz inwestowania w zasoby ludzkie i systemy informatyczne, jest modernizowanie bazy i infrastruktury przedsiębiorstwa. Dlatego też, Trans-Południe podjęło decyzję o budowie Centrum Logistycznego. Centrum będzie miało łączną powierzchnię przekraczającą 15tys. M2 i umożliwi stworzenie jednej, wspólnej platformy magazynowej dla głównych kontrahentów. Koszt inwestycji wyniesie ok. 20 mln zł. "Budowa Centrum Logistycznego jest naturalnym wynikiem strategii rozwoju Trans-Południe. Nowa inwestycja umiejscowiona jest na południu Polski i stanowi odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na usługi ze strony nowych, ale i dotychczasowych klientów.”- mówi Prezes Trans-Południe.
Trans-Południe zapewniając kompleksową obsługę logistyczną, zajmuje się również profesjonalnym doradztwem w zakresie organizowania i wykonywania usług przewozowych dla swoich klientów. Przy wykonywaniu usług spedycyjnych, firma bierze na siebie wszelkie czynności administracyjno-prawne związane z transportem. Czuwa również nad prawidłowym przebiegiem przewozu towarów, przygotowaniem przesyłki do transportu, odebranie jej i czasowe dostarczenie do odbiorcy.
W oparciu o trzy magazyny w Dębicy i Straszęcinie, o łącznej powierzchni ponad 15 tys. m2 Trans-Południe świadczy także usługi magazynowania. „Jest to nie tylko działalność polegająca na przechowywaniu towarów. Magazynowanie to proces mający na celu poprawię zarządzania zapasami i towarami naszych klientów, a także zmniejszanie kosztów z tym związanych”. – mówi Marek Pijar.
Od początków działalności rozwój firmy oraz wszelkie podejmowane inicjatywy pozostają w zgodzie z założeniami polityki ekologicznej. Dbałość o otoczenie realizowana jest przede wszystkim poprzez wykorzystywanie wyłącznie pojazdów spełniających normę EURO 2, EURO 3. Ponadto, dzięki odpowiednim strategiom planowania transportu, trasy dobierane są z uwzględnieniem najbardziej optymalnych dla bezpieczeństwa ruchu, emisji hałasu czy pokonywania odległości parametrów. „Posiadając rozległą flotę pojazdów i przy dynamicznym rozwoju firmy, mamy świadomość naszego oddziaływania na środowisko. Dlatego w ramach polityki rozwoju, bierzemy pod uwagę ciągłe zmniejszanie negatywnego wpływu na otoczenie naturalne.” – mówi Marek Pijar.

W styczniu tego roku, Trans Południe wdrożyło normę ISO 14001, która jest jedną z najbardziej rygorystycznych norm regulujących relacje między firmą a środowiskiem naturalnym. Spółka zdobyła również certyfikat ISO 9001:2000 potwierdzający zgodność stosowanych w firmie norm z międzynarodowymi standardami w logistyce, oraz spełnia wymogi HCCAP, co zapewnia najwyższy poziom jakościowy usług związanych z transportem produktów spożywczych. Przygotowuje się także do wdrożenia systemu oceny jakości, bezpieczeństwa i działalności SQAS. (Safety and Quality Assesment System). System ten, reguluje także zasady przewozu materiałów niebezpiecznych oraz określa wymogi związane z wyposażeniem pojazdów.
Rok 2004 był bardzo udany dla Trans-Południe, czego dowodem oprócz 75% wzrostu przychodów, jest uzyskanie tytułu Lidera Roku 2004 w kategorii usług transportowych. "Nagroda ta, potwierdza obraną przez naszą firmę strategię rozwoju i jest wynikiem zwiększających się przychodów, pozyskiwania nowych klientów, a przede wszystkim dbałości o ich kompleksową obsługę. Cieszymy się z rekomendacji, którą otrzymaliśmy, bo umacnia nas to jako operatora logistycznego w nowych warunkach gospodarczych Unii Europejskiej”.- mówi zdobywca nagrody, Marek Pijar.
Prezes Marek Pijar pytany o plany na najbliższy rok odpowiada: „ W 2005 r. chcemy utrzymać wysokie tempo wzrostu i pozyskać nowych klientów. Spółka będzie się również przygotowywać prawnie i organizacyjnie do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Debiut planujemy w 2006 lub 2007 roku”.



| Strona główna PNG | Lista firm PNG 2005 | Lista firm PNG 2005 w kategorii firm małych II |